Скарги на дії працівників суду
Будь-яка особа, яка вважає, що її права порушено, може оскаржити дії чи бездіяльність суду або його працівників.
Якщо під час візиту чи звернення до суду Ви зіштовхнулися з неналежною поведінкою або з неналежним виконанням обов'язків працівника апарату суду, Ви можете звернутися зі скаргою: на ім'я голови (його заступника) та/або керівника апарату суду.
Якою має бути скарга на дії (бездіяльність) працівника апарату суду:
- викладена у письмовій формі;
- ґрунтуватися на фактах;
- містити лише правдиві відомості, а не певні здогадки чи припущення;
- та містити наступну інформацію:
1) найменування органу, посадової особи, якій адресується скарга;
2) інформацію про заявника: прізвище, ім’я, по-батькові заявника, адреса місця проживання або місця знаходження, номери засобів зв’язку, адреса електронної пошти (якщо наявна), статус заявника (сторона, третя особа, представник сторони (адвокат), інші учасники судового процесу тощо);
3) назву документу (скарга на дії/бездіяльність працівника апарату суду);
4) інформація про те, у чому саме полягають неналежні дії працівника суду з посиланням на докази, які підтверджують викладені обставини;
5) вимоги, які висуваються у зв’язку з неналежною поведінкою працівника суду;
6) перелік доданих матеріалів;
7) підпис заявника із зазначенням дати.
Якщо скарга подається від імені особи її представником, повноваження представника мають бути підтверджені відповідним документом (довіреністю тощо), копію якого потрібно додати до скарги.
Скарга може бути направлена на адресу суду засобами поштового зв’язку або особисто подана через суд.
Крім того, відповідно до статті 23 Закону України «Про доступ до публічної інформації» можуть бути оскаржені рішення, дії чи бездіяльність суду як розпорядника інформації. Така скарга може бути подана:
на ім'я голови суду (його заступника) та/або керівника апарату суду;
до Державної судової адміністрації України;
до суду відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» можуть бути оскаржені:
1) відмова в задоволенні запиту на інформацію;
2) відстрочка задоволення запиту на інформацію;
3) ненадання відповіді на запит на інформацію;
4) надання недостовірної або неповної інформації;
5) несвоєчасне надання інформації;
6) невиконання розпорядниками обов'язку оприлюднювати інформацію відповідно до статті 15 цього Закону;
7) інші рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації, що порушили законні права та інтереси запитувача.