В період з 06 по 12 травня 2019 року Запорізьким апеляційним судом було проведено анонімне опитування громадян – користувачів веб-сайту суду шляхом заповнення анкет в електронному вигляді.
Керівництвом суду було розроблено анкету, що містила 3 блоки запитань: щодо характеристики респондента, оцінки якості роботи суду, внесення пропозицій та зауважень.
На офіційній веб-сторінці Запорізького апеляційного суду було розміщено оголошення про заплановане проведення опитування.
Дані опитування проаналізовано, узагальнено та встановлено наступні результати:
В опитуванні взяли участь 28 респондентів.
Загальна характеристика респондента:
Серед опитаних респондентів участь взяли за віковою характеристикою:
громадяни віком 26-39 років – 17 осіб (60,7%); 8 осіб або (28,6 %) опитаних віком 40-59 років та 3 особи 18-25 років (10,7% ) .
Серед опитаних респондентів участь взяли за статтю – 17 жінок (60,7 %), 11 чоловіків (39,3%).
Серед опитаних респондентів на запитання анкети: « У суді Ви представляєте», отримані наступні відповіді:
○ особисто себе (є позивачем / відповідачем /свідком / потерпілим) - 5 осіб (21,4%);
○ іншу особу (є адвокатом, представником) – 17 осіб (60,7%);
○ інше (вкажіть) - 6 осіб (17,9%).
Серед опитаних респондентів на запитання анкети: «В якому з видів судового процесу Ви берете участь», отримані наступні відповіді:
○ цивільний процес - 11 осіб (50%);
○ кримінальний процес – 14 осіб (39,3%);
○ справа про адмін. правопорушення – 3 особи (10,7%).
На запитання анкети: «Де Ви проживаєте», отримані наступні відповіді:
○ в населеному пункті, де розташований суд – 23 особи (81,5%);
○ в іншому населеному пункті - 5 осіб (18,5%).
На запитання анкети щодо ступеня обізнаності респондента, на його думку, з робото судів та суддів у цілому, отримані наступні відповіді:
○ цілком обізнаний – 21 особа (75%);
○ загалом обізнаний - 6 осіб (21,4 %);
○ зовсім не обізнаний - 1 особа
II Якість роботи суду
Оцінка зручності умов перебування громадян в суді (достатність та зручність місць для очікування, оформлення документів, ознайомлення з матеріалами справи та підготовки до судового слухання; чистота та прибраність приміщень суду; вільний доступ до побутових приміщень (туалетів), достатність освітлення)), отримані наступні результати:
○ незадовільно – 4 (14,3%);
○ задовільно – 4 (14,3 %);
○ добре – 11, що становить 39,3%;
○ відмінно – 9; що становить 32,1%
Оцінка повноти, якості та доступності інформації для відвідувачів суду (наявність інформаційних стендів, зразків документів, порядку сплати судового збору; зрозумілість інформації щодо місця та часу проведення судових засідань в т.ч. на веб-сторінці суду;) отримані наступні результати:
○ незадовільно – 1
○ задовільно – 5 (17,9 %);
○ добре – 10, що становить 35,7%;
○ відмінно – 12; що становить 42,9%
Оцінка ефективності організації роботи суду щодо ознайомлення з матеріалами справи (швидкість отримання справи для ознайомлення, зручність приміщення, в якому здійснюється ознайомлення зі справами тощо) отримані наступні результати:
○ незадовільно – 1
○ задовільно – 4 (14,8 %);
○ добре – 14, що становить 48,1%;
○ відмінно – 9; що становить 33,3%
Оцінка ефективності організації роботи суду щодо видачі або направлення поштою копій судових рішень особам, які брали участь при розгляді справ, отримані наступні результати:
○ незадовільно – 3 (10,7%);
○ задовільно – 4 (14,3 %);
○ добре – 14, що становить 50 %;
○ відмінно – 7; що становить 25%
Оцінки респондентів щодо коректного та ввічливого ставлення працівників апарату суду до відвідувачів суду, враховуючи такі аспекти, як: старанністю сумлінність професіоналізм, бажання допомогти; форма одягу, розподілилися наступним чином:
○ незадовільно – 1;
○ задовільно – 4 (14,3 %);
○ добре – 8, що становить 28,6%;
○ відмінно – 15; що становить 53,6 %
Щодо ефективності організації роботи суду, (дотримання графіків судових засідань щодо часу слухання справ, обґрунтованість затримки/перенесення судових слухань тощо), отримані наступні відповіді:
○ незадовільно – 6 (21,4%);
○ задовільно – 4 (14,3 %);
○ добре – 12, що становить 42,9%;
Оцінки респондентів щодо інформаційного наповнення веб-сайту суду та сторінки суду у Facebook, (корисність та актуальність розміщеної інформації, навігаційна зручність тощо),
розподілилися наступним чином:
○ незадовільно – 1;
○ задовільно – 1;
○ добре – 12, що становить 40,7%;
○ відмінно – 14; що становить 51,9 %
За 5-ти бальною шкалою респондентам було запропоновано оцінити загальну якість роботи Запорізького апеляційного суду.
Відповідно наданих оцінок - 32% респондентів оцінили загальну якість роботи суду на 5 балів; 46,4% - на 4 бали; 14,3% – на 3 бали та 7,1% – на 2 бали.
Таким чином, узагальнюючи результати анонімного анкетування, необхідно відзначити, що респонденти оцінили якість роботи суду оцінкою «добре».
Однак, ефективність організації роботи суду: дотримання графіків судових засідань щодо часу слухання та обґрунтованість затримки/ перенесення судових справ 10 респондентів оцінили як «незадовільно» та «задовільно», що становить 35,7%.
Такий результат вбачається у зв’язку з тим, що на теперішній час у Запорізькому апеляційному суді працюють 16 суддів ( 10 суддів у судовій палаті з розгляду цивільних справ, 6 суддів у судовій палаті з розгляду кримінальних справ) та навантаження з розгляду справ усіх категорій зросло в декілька разів.
Крім цього, у ході опитування виявлено окремі проблемні моменти в організації роботи суду, зокрема, респондентами були висловлені зауваження щодо недоброзичливого ставлення працівників апарату суду до відвідувачів, некоректної поведінки та не бажання допомогти.
Керівництвом суду будуть прийняті до уваги пропозиції і враховані зауваження респондентів з метою поліпшення якості роботи та підвищення рівня довіри громадськості до суду.
Висловлюємо вдячність усім учасникам опитування за витрачений час та надання об’єктивних відповідей.
З результатами опитування можна ознайомитися за посиланням: узагальнені дані анонімного он-лайн опитування
За повідомленням прес-служби суду